Герб Република България

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

Изпълнителна агенция
"ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ"

Съдържание

Процедура BG05M20P001-3.003 ,,Осигуряване на условия и ресурси за изграждане и развитие на подкрепяща среда в детските градини и училищата за осъществяване на включващо обучение - фаза 1“ е отворена за кандидатстване

Главна дирекция „Структурни фондове и международни образователни програми” на Министерство на образованието и науката (МОН), в качеството си на Управляващ орган на Оперативна програма ,,Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г. (ОП НОИР), кани конкретния бенефициент – МОН да представи проектно предложение по процедура на директно предоставяне на  безвъзмездна финансова помощ: BG05M20P001-3.003 ,,ОСИГУРЯВАНЕ НА УСЛОВИЯ И РЕСУРСИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ И РАЗВИТИЕ НА ПОДКРЕПЯЩА СРЕДА В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ВКЛЮЧВАЩО ОБУЧЕНИЕ - ФАЗА 1“.

Целите на процедурата за безвъзмездна финансова помощ са: 

Основната цел на процедурата е да бъдат създадени условия за изграждане на образователна среда, насърчаваща разгръщането на потенциала на всяко дете и ученик за личностно развитие, както и успешна реализация и социализация. Тя цели по-високо качество и по-добър достъп до образование чрез създаване на подкрепяща среда за ранна превенция на обучителни затруднения, за включващо обучение на деца и ученици със специални образователни потребности (СОП) и на подкрепяща среда за включващо обучение и социално включване на ученици с девиантно поведение.

Процедурата за безвъзмездна финансова помощ се реализира с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд.

Проектите ще се изпълняват на територията на  Република България.

Дейностите, които ще получат подкрепа включват: 

  1. Въвеждане на изградения пилотен модел за ранно оценяване на образователните потребности на децата от предучилищна възраст и за превенция и ранна интервенция на обучителните им затруднения. 
  2. Осигуряване на условия и ресурси за надграждане и развитие на подкрепяща среда в детските градини и училищата за осъществяване на включващо обучение.
  3. Развитие и утвърждаване на функционалния модел за подкрепа на процеса на включващото обучение чрез участието и използването на капацитета на специалните училища за ученици със сензорни увреждания и с умствена изостаналост.
  4. Подобряване на достъпа до информация и комуникация за децата и учениците с  увреден слух чрез въвеждане на жестов език.
  5. Прилагане на новия модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост.
  6. Подготовка за въвеждане на алтернативни модели за работа с ученици с девиантно поведение, настанени във възпитателни училища-интернати (ВУИ) и социално-педагогическите интернати (СПИ), и за реформиране на организацията и функционирането на ВУИ и СПИ.

Пълният комплект Насоки за кандидатстване е публикуван на следните интернет адреси:

http://sf.mon.bg

www.eufunds.bg

https://eumis2020.government.bg

 

Крайният срок за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП през системата ИСУН 2020 е: не по-късно от 23.59 часа на 28.01.2016 г.

 

ДОКУМЕНТИ

« назад

Странична лента

Галерия

Новини

ДОБРИ ПРАКТИКИ

нагоре

Интернет страницата се поддържа със средства по приоритета за техническа помощ на Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз.